Leverans och returer
Leveranssätt och fraktkostnad för privatpersoner
Vi använder oss av Postnord eller DHL för leveranser till privatpersoner
– Postnord – Till din postlåda, 49kr
Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.
– Postnord – Hämta hos ombud, 49kr
Paketet levereras till det Postnord-ombud som ligger närmast din adress. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den.
– Postnord – Hemleverans, 69kr
Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll (välj tidsfönster). Du notifieras i PostNord App och via sms/email och kan välja dag och tid för din leverans och om du vill få ditt paket levererat utanför din dörr eller till PostNords serviceställe. Följ ditt paket i realtid, via kartfunktion, information om leveranstid samt antal stopp före dig.
Transportskador
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står TDone för.
Om du vid mottagandet, mot förmodan, skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.
Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.
Ångerrätt/Returer
– Ångerrätt
Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.
– Returer
Om du ångrar ditt köp och vill returnera en vara till oss står du som kund för returfrakten.
Packa varan väl. Har du kvar originalförpackningen går det fint att använda den.
Ange ditt ordernummer. Det underlättar för oss när returen når oss.
Använde du Klarna som betalsätt vid ditt köp justerar vi beloppet hos Klarna i samband med att vi har fått din retur till oss.
Har du beställt som kyrka/skola gör vi en kreditfaktura på returnerad vara.
– Felleverans och reklamationer
Om du har fått en defekt/skadad vara, eller vi har plockat fel, kontakta vår kundtjänst på mail support@tdone.se eller telefon +46 76-439 22 70. Vi skickar rätt vara till dig eller ersättningsvara om varan är defekt/skadad. I detta fall står vi för fraktkostnaden. Vi bifogar även returfraktsedel.
– Återbetalningar
Sker enligt villkoren från Klarna. För mer info besök Klarna/villkor.